قرداد بیع ملک

۳ بازديد

قرداد بیع ملک

تمامی دانستنی های مورد نیاز انواع قرارداد بیع ملک بیع در لغت که به معنای خرید و فروش می باشد از شایعترین قراردادهایی می باشد که میان افراد جامعه منعقد می گردد فرد هزاران عقد بیع در طول حیات خود منعقد کرده از خرید و فروش های ساده به منظور تامین مایحتاج زندگی تا خرید و فروش های گسترده با جنبه های تخصصی با توجه به موارد گفته شده قوانین مختلفی نظیر قانون مدنی مصوب ۱۳۰۷ از ماده ۳۳۸ تا ماده ۳۹۵ را به خود اختصاص داده علاوه بر قانون مذکور، قوانین مختلفی از جمله قانون ثبت اسناد و املاک نیز به نقل و انتقال ملک پرداخته اند که شایسته است در تنظیم قرارداد به آنها نیز پرداخته شود.

 

 

نکات مهم قرداد بیع ملک در تنظیم قرارداد در نظر گرفته شود به طور خلاصه اشاره می شود :

 

زمان انعقاد بیع ملک

اینکه بیع در چه زمانی به وقوع پیوسته است ؟ آیا به محض انعقاد قرارداد بیع واقع شده یا قرارداد صرفاً تعهد به انجام بیع در آینده می باشد یا اینکه بیع حال می باشد یا مدت دار ؟ شایسته است به نحو تخصصی در قرارداد ذکر شود.

 

حدود تعهدات فروشنده و خریدار

به عنوان مثال زمان تحویل مبیع چه تاریخی می باشد؟ هزینه های نقل و انتقال بر عهده کدامیک از طرفین می باشد؟ نحوه پرداخت ثمن به چه صورت می باشد؟ از موارد مهمی می باشند که می بایست در قرارداد بیع ملک مورد توجه قرار گیرند.

 

طرفین قرارداد فروش ملک

اینکه مشخصاً طرفین قرارداد نمایندگان قراردادی و قانونی طرفین چه اشخاصی می باشند از مواردی است که نیازمند این امر می باشد که به دقت در قرارداد ذکر گردند.

 

شرایط قرارداد بیع ملک

می توان گفت شرایطی که ضمن عقد بیع ذکر می گردند از اهمیت به سزایی برخوردارند و می توانند حیات و ممات یک قرارداد را رقم بزنند. به عنوان مثال آیا خیارات مختص عقد بیعدر قرارداد جاری و ساری می باشد؟ آیا تمامی خیارات قابل اسقاط می باشند؟ آیا شرطی که به صرف وقوع آن عقد را فسخ نماید در قرارداد ذکر گردیده است؟ و شروطی از این قبیل از جمله مواردی می باشند که شایسته است به صورت تخصصی در قرارداد ذکر گردند.

اینکه وقوع عقد منوط به امر دیگری بوده یا خیر همچنین این امر که قرارداد متمم قرارداد دیگری می باشد یا خیر از مواردی است که می تواند وقوع یا عدم وقوع قرارداد را تحت تاثیر قرار دهد.

 

مرجع حل اختلاف در صورت حدوث اختلاف بین طرفین

اینکه در فرض اختلاف طرفین راساً به دادگاه صالحه مراجعه نمایند و خواسته یا ناخواسته درگیر هزینه ها و پروسه های دادگاه گردند و یا مرجع یا اشخاصی را به عنوان داور جهت حل اختلافشان تعیین نمایند از موارد حائز اهمیتی می باشد که در قرارداد می بایست ذکر گردد.

 

اسباب سقوط تعهدات

از جمله مواردی که می بایست شایان توجه قرار بگیرد اسباب سقوط تعهدات می باشند که در صورت حدوث می تواند تعهد هریک از طرفین را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به موارد ذکر شده شایسته می باشد طرفین قراردادی را تنظیم نمایند که به نحو جامع و مانع اموری که به شرح فوق بیان گردید را شامل گردد. موسسه وکلای بین المللی بیان امروز آماده ارائه قرارداد، مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی به متقاضیان محترم می باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.